Garantia produselor

Condiții generale de acordare a Garanției

Toate produsele beneficiază de garanție, condițiile acordării garanției diferă de la caz la caz, pentru persoane fizice, respectiv, pentru persoane juridice. În acest sens, garanția va fi acordată diferențiat, în cazul persoanelor fizice în condițiile prevederilor OUG nr. 140/2021 privind anumite aspecte referitoare la contractele de vânzare de bunuri, precum și ale Ordonanței nr. 21/1992 privind protecția consumatorilor, iar în cazul persoanelor juridice în condițiile Codului Civil.

Vânzătorul se angajează să garanteze conformitatea bunurilor achiziționate precum și remedierea eventualelor vicii ascunse ale produselor pe care le comercializează.

Vânzătorul se angajează să livreze produsul conform cu descrierea din cadrul site-ului https://www.aplux.ro/ și cu calitățile și caracteristicile înscrise pe factură/contract. Produsul este considerat neconform dacă nu are aceleași calități precum este descris în cadrul site-ului https://www.aplux.ro/ sau dacă nu are calitățile și caracteristicile înscrise pe factură/contract.

În cazul lipsei conformității în termenul de garanție, cumpărătorul are dreptul de a solicita vânzătorului în primul rând repararea produsului sau înlocuirea acestuia. În situația în care repararea sau înlocuirea nu sunt posibile, clientul poare beneficia de o reducere proporțională a prețului sau de rambursarea contravalorii produsului (se va considera prețul produsului din momentul achiziției).  În cazul persoanelor juridice Vânzătorul poate, la libera sa alegere, să ofere cumpărătorului o anumită măsură corectivă din cele de mai sus, în funcție de neconformitatea pe care o prezintă Produsului și de resursele pe care le are la dispoziție și de care poate dispune conform propriei strategii comerciale, fără a fi obligat să își justifice decizia.

Cumpărătorul este obligat să anunțe lipsa din colet a unei componente înainte de începerea montajului și să păstreze etichetele și conținutul coletului în starea în care le-a primit în vederea verificării și înlocuirii. Vânzătorul nu își asumă nicio răspundere pentru execuția și consecințele serviciilor de manipulare, transport, montaj și instalare executate de terți, atunci când produsul a fost deteriorat sau nu au fost respectate instrucțiunile producătorului. Vânzătorul nu își asumă nicio răspundere privind consecințele pe care le-ar avea utilizarea sau întreținerea greșită a produselor, datorate nerespectării instrucțiunilor producătorului.

Nu se consideră a fi lipsă de conformitate dacă produsul a fost vândut cu mici defecte, iar acest lucru a fost specificat pe factură sau în contract. În acest caz produsul beneficiază de o garanție de 2 ani, dar defectul inițial nu va fi acoperit de garanție.

Cumpărătorul este de acord cu faptul că produsele manufacturate și cele din materiale naturale precum pielea, lemnul masiv, furnir, nu pot fi fabricate identic din punct de vedere al texturii, nuanțelor de culoare pe diferite suprafețe și a particularităților aparente pe material. Cumpărătorul este de acord cu faptul că produsele din lemn masiv pot prezenta mici crăpături sau noduri în funcție de natura lemnului sau ca pot apărea în timp mici crăpături în funcție de condițiile în care sunt păstrate produsele – la temperaturi situate în afara intervalului 18-30 de grade Celsius și umiditate ridicată. Acestea nu sunt considerate defecte de calitate.

Vânzătorul acordă 2 ani garanție care începe de la data livrării produselor. În această perioadă, dacă deficiențele nu sunt imputabile Cumpărătorului, Vânzătorul își asumă responsabilitatea reparării sau înlocuirii produsului pe cheltuiala sa. Spargerea produselor sau componentelor din sticlă sau zgârierea produselor după recepție sunt riscuri asumate integral de Cumpărător.

Orice reclamație va fi însoțită de bonul fiscal sau factura fiscală aferentă  produsului cumpărat. În termenul de garanție Cumpărătorul are dreptul de a cere repararea gratuită, într-o perioadă rezonabilă sau înlocuirea produsului cu deficiențe calitative, dacă aceste deficiențe nu sunt cauzate de nerespectarea de către Cumpărător a instrucțiunilor de utilizare și întreținere. În funcție de disponibilitatea producătorului și de locul unde a fost fabricat produsul, Vânzătorul își va impune să repare sau să înlocuiască produsul, pe durata garanției într-un termen maxim de 15 de zile. Produsul înlocuit beneficiază de aceeași garanție ca și un produs nou. În cazul unui produs reparat perioada necesară reparației prelungește perioada de garanție rămasă.

Încărcarea inegală a dulapurilor cu obiecte sau mișcarea lor din loc pot să deregleze ușile sau sertarele. După efectuarea montajului și instalării și după efectuarea reglajelor la sertare și uși, confirmate de Cumpărător prin semnătura, Vânzătorul nu mai are nicio obligație privind repetarea acestor servicii. În lipsa unei alte specificații, încărcarea maxima pe polița este de 7kg. Tasarea umpluturilor (burete, latex, altele) și întinderea pielii sau stofei (la canapele și saltele) precum și mătuirea sau, după caz, lustruirea produselor, toate acestea produse în timp, ca urmare a uzurii într-o utilizare normală nu sunt considerate defecte. În primele 3 luni de utilizare, spuma poliuretanică folosită la umplerea pernelor la canapele și la saltele se va tasa ușor după care se va stabiliza complet, de aceea este normală apariția unor cute ale tapițeriei. Buretele se pot tasa în timpul transportului de aceea este necesară o modelare a umpluturii din perne prin baterea ușoară a acestora.

În cazul în care Cumpărătorul a optat pentru livrare și montaj, Vânzătorul nu își asumă nicio răspundere privind consecințele pe care le-ar avea manipularea produselor dacă nu exista un spațiu suficient de manevra în zona ușilor, holurilor sau în casa scării. Deși este asistat în procesul de vânzare de angajații Vânzătorului, Cumpărătorului îi revine întreaga răspundere privind alegerea formei, confortului, stilului, culorii, dimensiunilor, materialelor, finisajelor, precum și locul unde urmează a fi instalat produsul. Vânzătorul nu își asumă nicio răspundere privind manipularea altor obiecte existente în spațiul unde vor fi instalate produsele. În lipsa unei notificări de la Cumpărător, Vânzătorul nu își asumă nicio răspundere privind transportul produselor dacă nu sunt condiții corespunzătoare privind accesul, manevrarea și parcarea în siguranță a autovehiculului sau dacă prin aceasta se încalcă legea.

Cumpărătorul va semnala Vânzătorului orice neconformitate în termen de garanție în scris la adresa Vânzătorului (Târgu Secuiesc Str. Cimitirului, nr. 24, corp B Jud. Covasna) sau la adresa de email: info@aplux.ro.

Pentru orice categorie de produse sunt strict interzise:

  • dezambalarea folosind obiecte tăioase sau dure;
  • tăierea sau zgârierea materialelor;
  • frecarea de alte suprafețe sau cu substanțe (soluții de curățare) abrazive;
  • folosirea sau păstrarea produselor în medii umede sau la temperaturi sub 0 grade Celsius precum și în medii cu variații de temperatură;
  • așezarea produsului lângă surse de căldură (distanța minimă este de 1 m) în afara mobilierului de bucătărie proiectat în acest scop;
  • folosirea produselor de curățare care conțin acizi, petrol, gaz, detergenți, solvenți chimici sau alcool (orice soluție trebuie încercată întâi pe o suprafață mică, ascunsă);
  • deshidratarea pielii (fără hidratare pielea se usucă și se crapă);
  • udarea produselor (curățați cu o cârpă ușor umezită într-o soluție de apă cu săpun -50% apa, 50% săpun lichid pH neutru – apoi ștergeți imediat cu o cârpă uscată);
  • împingerea mobilierului (mobilierul demontabil trebuie demontat);
  • îndoirea sau curbarea saltelelor la transport și manipulare;
  • folosirea mobilierului în alt scop decât cel pentru care a fost proiectat.

ATENȚIONĂRI PRIVIND SIGURANȚA UTILIZĂRII PIESELOR DE MOBILIER

Ne dorim că casa dumneavoastră să fie un loc sigur, în ceea ce privește siguranța copiilor. Accidentele casnice în care sunt implicați copiii pot avea loc la cea mai mică clipă de neatenție, însă pot fi prevenite cu succes printr-o pregătire serioasă a amenajării.

Pentru a evita căderea pieselor de mobilier și accidentele aferente acestora, recomandăm prinderea mobilierului pe perete. Printre măsurile pe care le puteți lua pentru asigurarea mobilierului, se numără și distribuirea corectă a obiectelor în sertare. Pentru un bun echilibru al piesei de mobilier, obiectele grele trebuie să fie așezate în sertarele de jos. De asemenea, se impune evitarea situațiilor în care cei mici se joacă cu piesele de mobilier, agățându-se de sertare, uși sau polițe.

Instrucțiuni privind utilizarea și întreținerea tapițeriilor la mobilierul tapițat. Pentru a prelungi durata de utilizare a canapelei voastre nu săriți, nu vă aruncați, nu vă așezați pe brațe, nu trageți de perne, nu împingeți, ci ridicați-o de la bază. La montarea picioarelor canapeaua se va așeza pe spate, se vor strânge ferm picioarele apoi se va așeza în poziție ridicând-o.

  • ștergeți săptămânal canapeaua cu o cârpă moale uscata (pielea) sau cu o perie de haine (stofa);
  • păstrați produsul în limite normale de umiditate și temperatură;
  • după ce ați probat soluția de curățare, curățați fără să frecați;
  • urmele de murdărie, lichide, grăsimi corporale se șterg întâi cu o cârpă uscată apoi cu soluția descrisă anterior;
  • încercați curățarea urmelor vizibile cu o gumă de șters;
  • urmele de gumă de mestecat se îndepărtează răcindu-le cu cuburi de gheață puse într-o pungă din plastic;